Openingstijden

Ma-Vrij: 09:00-20:00

Dutch NL English EN
Dutch NL English EN

Helpdesk

Bekijk onze youtube kanaal voor alle videos

Klik hier

Administratie

Wat is het klantenpaneel?

In het klantenpaneel kunt u een overzicht terugvinden van alle abonnementen die u bij ons afneemt. Daarnaast kunt u in het klantenpaneel facturen inkijken en uitprinten en supporttickets indienen.

Hoe ontvang ik mijn facturen?

U ontvangt uw facturen via email.
Eerst een pro-forma factuur en na betaling de definitieve factuur.

Hoe kan ik betalen?

U kunt middels IDEAL of bankoverschrijving betalen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Indien u het wachtwoord vergeten bent van ons klantenpaneel dan kunt u dit opvragen via: https://cp.flexahosting.nl/klantenpaneel/inloggen En volg de instructies.

Uw klantnummer kunt u terugvinden rechts bovenaan op alle door ons verzonden facturen, het emailadres waarnaar de factuur werd verzonden is meestal ook het emailadres dat in onze administratie bekend is bij uw klantnummer.

Indien u uw klantnummer niet kunt achterhalen of geen toegang meer hebt tot het emailadres, neemt u dan contact op met onze administratie.

Ik heb mijn domein laten verlopen

Indien u uw domein heeft laten verlopen (bijvoorbeeld omdat u uw emailadres niet up-to date heeft gehouden in het klantenpaneel en de facturen heeft gemist) hoeft het domein nog niet verloren te zijn. De verschillende registries hanteren een zogenaamde quarantaine periode van meestal 30 dagen waarin u uw opgeheven domein kunt terugvragen.
Hier rekenen de registries echter aanzienlijke kosten voor. Bij .nl domeinen €70,- bij .com domeinen kan dit zelfs het driedubbele zijn. Is uw domein verlopen en wilt u het uit quarantaine halen open dan een ticket bij onze supportdesk.

Komt er reclame op mijn site?
Wij plaatsen beslist geen reclame op uw website. De webruimte is volledig voor u net als bij elke andere betaalde hostingprovider

Algemene vragen

Hoe kan ik mijn domein en/of Hosting opzeggen?

Om het abonnement op te zeggen log je in, in de klantenpaneel. Vervolgens klik je op webhosting, tot slot op abonnement opzeggen.

Ik heb mijn bestanden geupload maar zie mijn website niet op internet?

– Controleer dat u uw bestanden heeft geüpload in de map /public_html

– Als u een map met daarin uw website heeft geüpload dan staat uw site ook in die map op internet.
Heeft u bijvoorbeeld de map ‘website’ geüpload in /public_html dan kunt u uw website vinden door /website/ achter uw domeinnaam in te tikken.

– Zorg dat de eerste pagina van uw website die in /public_html staat index.html heet
– Let op dat internet een onderscheidt maakt tussen hoofd en kleine letters. Index.html is dus niet hetzelfde als index.html

Kan ik externe domeinen hosten?
Het is niet mogelijk om externe domeinen te hosten bij Flexa Hosting. Uw domein dient dus bij Flexa Hosting geregistreerd te zijn of naar ons verhuisd te worden. Dit geldt ook voor domeinen die u elders heeft geregistreerd en die u via ons systeem wilt forwarden naar een map of subdomein van uw Flexa hostingaccount.
Hoe krijg ik mijn logingegevens?

Uw logingegevens worden u automatisch toegestuurd onmiddellijk nadat uw bestelling is betaald.
De gegevens worden verstuurd aan het adres dat u heeft opgegeven bij het plaatsen van de bestelling of (wanneer u al klant bent) naar heet adres wat in uw profiel in ons systeem staat.

Ziet u de email niet in uw mailbox controleer dan uw spamfilter of uw spammap. Omdat de mail automatisch wordt verstuurd is het mogelijk dat deze voor spam wordt aangezien.

Kan ik het domein van mijn hostingaccount wijzigen?

Het hoofddomein van uw hostingaccount kan niet gewijzigd worden. Zodra u dit domein opheft wordt ook de hosting onbereikbaar met eventuele add-on of redirects van andere domeinen die hierop staan.

Indien u derhalve een ander hoofddomein voor uw hostingaccount wenst zit er niets anders op dan een hostingaccount op dit domein aan te vragen en het niet langer gewenste hostingaccount op te zeggen.

Is streaming mogelijk op jullie shared hosting?

Het is niet mogelijk audio of video te streamen via een shared hostingpakket, dit kan alleen op een hiervoor ingerichte vps.

Worden er backups gemaakt van mijn website en email?

Er wordt iedere dag een backup gemaakt van uw website en email die tot 7 dagen na datum wordt opgeslagen op een externe locatie. Dit gebeurt tussen 2 en 6 uur ’s nachts. Mocht er dus iets foutlopen, dan kunt u steeds een backup van de voorgaande nacht of uiterlijk 7 dagen ervoor opvragen.

Direct Admin

Wat is Direct Admin?

Direct Admin is het controlepaneel bij uw webhostingaccount waarin u uw mailboxen, databases etc kunt instellen.

Hoe log ik in in Direct Admin?

U vindt het loginscherm van Direct Admin door achter uw domein /cpanel te zetten.

De login informatie heeft uw gehad in een email met onderwerpregel ‘Account gegevens’.
Heeft u deze email niet gezien controleer dan uw spamfilter.

Ik heb geen logingegevens ontvangen?

ndien u direct na uw bestelling en betaling geen mail met accountgegevens heeft ontvangen controleert u dan de spamfolder van uw mailbox. Met name bij Hotmail gaat dit vaak fout.

Indien je nog niks hebt ontvangen? Stuur een mail met je factuur naar support@flexahosting.nl

Ik ben mijn wachtwoord/login van Direct Admin kwijt?
  1. Log in in het klantenpaneel
  2. Klik op hostingaccounts
  3. klik op wachtwoord wijzigen
Mijn login/wachtwoord werkt niet?

Let u op het verschil tussen een 0 (cijfer nul) en een O (hoofdletter o). Op het verschil tussen een I (hoofdletter i) en een l (kleine letter L). Copy&paste het wachtwoord als u twijfelt.

Wat is het verschil tussen Direct Admin en het Flexahosting klantenpaneel?

Direct Admin dient om uw hostingaccount en mailboxen te beheren. Het Flexahosting klantenpaneel bevat administratieve gegevens zoals facturen en uw persoonlijke informatie.

E-mail

Hoe kan ik mijn email in de Outlook app (iOS/Android) instellen?
1. Open de Outlook app op uw smartphone.
2. Klik op Get Started en stel de notificaties naar wens in.

3. Voer uw emailadres in en klik op Add Account.

4. Wacht tot de knop Setup Account Manually zichtbaar wordt en klik er vervolgens op.
5. Klik op IMAP.
6. Vink Use Advanced Settings aan.
7. Vul de volgende gegevens in:
 
– Email Address: het volledige emailadres
– Display Name: Uw naam
– Description: Beschrijving van het emailaccount
– IMAP Hostname: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl *, gevolgd door :993 (voorbeeld: mail.flexahosting.nl:993)
– IMAP Username: het volledige emailadres
– IMAP Password: het bij het emailadres horende wachtwoord
– SMTP Hostname: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl *,  gevolgd door :465 (voorbeeld: mail.flexahosting.nl:465)
– SMTP Username: het volledige emailadres
– SMTP Password: het bij het emailadres horende wachtwoord
 
8. Klik tenslotte op ‘Sign In’.
Het emailaccount is nu ingesteld en klaar voor gebruik.
Hoe kan ik mijn email op iPhone of iPad instellen?
1. Ga naar Instellingen en vervolgens naar Wachtwoorden en accounts.
2. Kies Nieuwe account en daarna Anders.
3. Kies Voeg mailaccount toe.
 
– Naam: uw naam
– E-mail: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort
– Beschrijving: willekeurige naam die u aan het account geeft
 
4. Kies Volgende en daarna IMAP.
 
 
SERVER INKOMENDE POST
 
– Hostnaam: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl
– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort
 
 
SERVER UITGAANDE POST
 
– Hostnaam: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl
– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort
 
NB: De gebruikersnaam en wachtwoord moeten ingevuld worden en zijn dus niet optioneel.
 
5. Kies Volgende.
6. Kies Bewaar.
 
Het e-mailaccount is nu ingesteld en gereed voor gebruik. Keer terug naar het Startscherm en zet de iPhone/iPad uit en vervolgens weer aan om de instellingen te activeren.
Hoe kan ik mijn email in Mac Mail instellen?

1. Open Apple Mail en ga naar ‘Voorkeuren‘.

2. Klik op ‘Account‘. Door op het ‘+ teken’ te klikken kunt u een nieuw emailaccount toevoegen. Kies voor de optie ‘Voeg andere Mail-account toe…

3. In het venster dat verschijnt vult u onderstaande gegevens in:

– Volledige Naam: uw eigen naam
– E-Mailadres: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Na enige tijd ziet u de melding dat het account handmatig geconfigureerd moet worden. Klik op ‘Volgende’.

4. In het volgende scherm dat verschijnt, vult u de onderstaande gegevens in:

– Type account: IMAP of POP3 (om email op de server te bewaren kiest u IMAP)
– Server inkomende post: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl
– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Als u de gegevens hebt ingevuld klikt u op ‘Volgende’.

5. In het volgende scherm dat verschijnt, vult u de onderstaande gegevens in:

– Server uitgaande post: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl
– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Als u de gegevens hebt ingevuld klikt u op ‘Maak aan‘.

Voordat uw emailadres goed werkt dient u nog enkele wijzigingen aan de instellingen uit te voeren. Ga linksboven naar ‘Voorkeuren‘ in het menu en kies daarna voor ‘Accounts‘. In de kolom links ziet u het emailadres dat u heeft aangemaakt. Klik hier éénmaal op het betreffende emailaccount.

6. Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd‘ en stel in:

– Detecteer en update accountinstellingen automatisch: uitvinken
– Gebruik SSL: aanvinken
– Identiteitscontrole: Wachtwoord

Sla de instellingen op door het scherm te sluiten en klik op ‘Bewaar’. Ga daarna terug naar ‘Voorkeuren‘ in het menu en kies voor ‘Accounts‘. Klik op het betreffende emailaccount.

7. Klik in het eerste tabblad ‘Accountinformatie’ in het uitklapmenu bij ‘Server uitgaande post (SMTP)’ op ‘Wijzig SMTP serverlijst…‘.

8. Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd‘ en stel in:

– Detecteer en update accountinstellingen automatisch: uitvinken
– Poort: 465
– Gebruik SSL: aanvinken
– Identiteitscontrole: Wachtwoord
– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

9. Klik op ‘OK’ om uw instellingen in Mail af te ronden en gebruik te maken van uw emailadres.

Hoe kan ik mijn email in Outlook 2013, Outlook 2016 of Outlook 2019 instellen?
  1. Klik in de werkbalk op Bestand en selecteer Info.
  2. Klik op Account toevoegen.
  3. Kies de optie Handmatige instelling of extra servertypen en klik op ‘Volgende’.
  4. Kies voor  IMAP en klik op ‘Volgende’.
    Vul onderstaande gegevens in:

    Gebruikersgegevens
    – Naam: de naam die anderen zullen zien als ze een e-mail van u ontvangen.
    – E-mailadres: het volledige emailadres

    Servergegevens

    – Type account: kies IMAP 
    – Server voor inkomende e-mail: mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl
    – Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.hierkomtjouwdomeinnaam.nl

    Aanmeldingsgegevens

    – Gebruikersnaam: het volledige emailadres
    – Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

    Vink ‘Wachtwoord onthouden’ aan.

  5.  Klik op ‘Meer instellingen’ en ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
  6. Vink de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
  7. Selecteer Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
  8. Ga naar het tabblad Geavanceerd en vul in:

    – Inkomende e-mail: 993 (IMAP).
    – Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

    – Uitgaande e-mail (SMTP): 465
    – Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

  9.  Klik op ‘OK’ om het venster ‘Instellingen voor internet email’ te sluiten.
  10. Klik op ‘Accountinstellingen testen’ om de instellingen te testen.
  11. Klik tenslotte op ‘Volgende’ en daarna op ‘Voltooien’.
Hoe kan ik mijn email in Windows Mail (Windows 8) instellen?
  1. Klik op Accounts en daarna op ‘Voeg een account toe’.
  2. Selecteer Ander account.
  3. Kies bij Soort Account voor IMAP en klik op ‘Verbinding maken’.
  4. Vul bij ‘Jouw Overige-account’ het volledige emailadres en het bijhorende wachtwoord in.
  5. Klik op ‘Meer details weergeven’ en vul onderstaande gegevens in:

    – E-mailadres: het volledige emailadres
    – Gebruikersnaam: nogmaals het volledige emailadres
    – Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

    – Op de server voor binnenkomende e-mail is SSL vereist: aanvinken
    – Poort: 993

    – Op de server voor uitgaande e-mail is SSL vereist: aanvinken
    – Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist: aanvinken
    – Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te versturen en ontvangen: aanvinken
    – Poort: 465

    6. Klik tenslotte op ‘Verbinding maken’ om uw gegevens te bevestigen en sla het account op.

Wat is de gebruikersnaam van mijn emailadres?
  1. De gebruikersnaam is altijd het volledige emailadres. Gebruikt u het emailadres info@domeinnaam.nl, dan is dat ook uw gebruikersnaam.
Hoe maak ik emailadressen (POP/IMAP-accounts) aan?
  1. Log in in het DirectAdmin-controlpanel.
  2. Kies voor ‘POP/IMAP email-accounts’.
  3. Klik op ‘Nieuw emailaccount aanmaken’.
  4. Vul de gewenste alias en wachtwoord in en klik tenslotte op ‘Aanmaken’.
  5. De gegevens die u dient in te vullen in uw mailprogramma verschijnen even later in beeld.
Hoeveel emailadressen of mailboxen kan ik aanmaken?

U kunt in het controlpanel van uw hostingaccount een onbeperkt aantal emailadressen aanmaken, zowel wat betreft mailboxen (POP/IMAP) als emailforwarders.

Wat is het poortnummer voor de uitgaande email (SMTP)?

Voor de uitgaande email (SMTP) kunt u poorten  465 (SSL) en 587 (TLS – aanbevolen) gebruiken in combinatie met de secure mailserver van uw hostingpakket of – bij gebruik van poort 465- mail.uwdomeinnaam.nl.

Hoe log ik in op mijn webmail?

u plaatst achter u domeinnaam /webmail. www.voorbeeld.nl/webmail

Hoe voeg ik DKIM toe?
  1. Log in in Direct Admin
  2. Ga naar DNS Beheer
  3. Kopieer de record met: x._domainkey met de waarde 
  4. Log in in het klantenpaneel
  5. Selecteer de domeinnaam
  6. Klik op DNS records toevoegen/wijzigen
  7. Voeg een TXT record toe met de gegevens die je net hebt gekopieerd.
  8. klik vervoglens op DNS record toevoegen

 

 

Afzender aanpassen in de Webmail?

Log in op uw webmail (Horde)
Klik op het radartje (tandwieltje) rechtsboven,
Breng uw muis boven ‘Voorkeuren’
Klik op ‘Email’
Klik op ‘Persoonlijke informatie’
Hier kunt u onder ‘Uw Antwoord aan: adres’ en ‘uw volledige naam’ aanpassen die zichtbaar worden bij de ontvanger.

Handtekening instellen in de webmail ?

Log in op uw webmail.
Klik op het radartje (tandwieltje) rechtsboven,
Breng uw muis boven ‘Voorkeuren’
Klik op ‘Email’
Klik op ‘Persoonlijke informatie’
U kunt nu onder Uw ondertekening: een handtekening instellen.

Hoe haal ik mijn email op met Outlook Express?

Om de nameservers van een domeinnaam te wijzigen volgt u onderstaande stappen:

1) Ga naar het klantenpaneel (https://cp.flexahosting.nl/klantenpaneel/inloggen).
2) Log in met uw klantnummer en het bijhorende wachtwoord.
3) Kies voor ‘Domeinnamen’.
4) Klik op de domeinnaam waarvan u de nameservers wil wijzigen.
5) Klik op ‘Nameservers wijzigen’, vul de nieuwe waarden in en klik tenslotte op ‘Opslaan’.

U dient minstens 2 geldige nameservers op te geven, zoniet zal de wijziging afgewezen worden.

Mijn verzonden email wordt als spam aangemerkt?

Indien de email die u vanaf de server verstuurd als spam wordt aangemerkt kunt u overwegen om de DKIM functie in te schakelen. Deze laat de ontvangende server controleren dat de verzendende server mail mag versturen van uw domein.

 

  1. Log in in Direct Admin
  2. Ga naar DNS Beheer
  3. Kopieer de record met: x._domainkey met de waarde 
  4. Log in in het klantenpaneel
  5. Selecteer de domeinnaam
  6. Klik op DNS records toevoegen/wijzigen
  7. Voeg een TXT record toe met de gegevens die je net hebt gekopieerd.
  8. klik vervoglens op DNS record toevoegen

 

 

 

Domeinnaam/DNS

Hoe kan ik een https-verbinding forceren?

Na de installatie van een SSL-certificaat moet u er nog voor zorgen dat uw bezoekers de beveiligde versie van uw website bezoeken. Dat kan u doen door het HTTP-verkeer te forwarden naar HTTPS, door onderstaande regels aan het .htaccess-bestand van de website toe te voegen:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^/?(.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L]

Bezoekers van de onbeveiligde versie van de website zullen nu automatisch doorgestuurd worden naar de beveiligde versie.

Hoe kan ik de nameservers van mijn domeinnaam wijzigen?

Om de nameservers van een domeinnaam te wijzigen volgt u onderstaande stappen:

1) Ga naar het klantenpaneel (https://cp.flexahosting.nl/klantenpaneel/inloggen).
2) Log in met uw klantnummer en het bijhorende wachtwoord.
3) Kies voor ‘Domeinnamen’.
4) Klik op de domeinnaam waarvan u de nameservers wil wijzigen.
5) Klik op ‘Nameservers wijzigen’, vul de nieuwe waarden in en klik tenslotte op ‘Opslaan’.

U dient minstens 2 geldige nameservers op te geven, zoniet zal de wijziging afgewezen worden.

Hoe maak ik een A-record aan?
  1. Log in in het Klantenpaneel
  2. Kies de domeinnaam waarvoor je de A records wilt toevoegen.
  3. Klik op DNS Records wijzigen
  4. Vul in het vak links naast ‘A’ de naam van het gewenste subdomein in
  5. Vul in het vak rechts naast ‘A’ het ip-adres in waarnaar u het subdomein wil laten verwijzen.
  6. Klik op ‘DNS Record toevoegen’.

 

Note: DNS-wijzigingen hebben enige tijd nodig om overal doorgevoerd te worden. Dit kan tot 24 uur lang duren.

*Als er al een A-record voor het subdomein bestaat, dan dient u dit eerst te verwijderen door naast het A-record een vinkje te plaatsen en op ‘Verwijder record’ te klikken.

 

 

Hoe voeg ik DKIM toe?
  1. Log in in Direct Admin 
  2. Ga naar DNS Beheer
  3. Kopieer de record met: x._domainkey met de waarde 
  4. Log in in het klantenpaneel
  5. Selecteer de domeinnaam
  6. Klik op DNS records toevoegen/wijzigen
  7. Voeg een TXT record toe met de gegevens die je net hebt gekopieerd.
  8. klik vervoglens op DNS record toevoegen

 

 

Worden domeinnamen op mijn naam geregistreerd?

Alle domeinnamen worden standaard op uw eigen naam geregistreerd – dit zijn de persoons- en andere contactgegevens die werden ingevuld in het bestelformulier -, tenzij daar uitdrukkelijk anders om wordt gevraagd bij de bestelling.

Indien u niet wenst dat uw naam wordt vermeld bij de domeinnaamgegevens op het internet, geef dit dan aan tijdens de bestelling bij ‘Opmerkingen’. Uw domeinnaam wordt dan op onze naam geregistreerd. Domeinnamen met een illegaal karakter komen hiervoor niet in aanmerking.

Hoe lang duurt het voordat mijn domeinnaam actief is?

Domeinnamen zijn kort na uw bestelling reeds actief. In geval van een .nl-domeinnaam is dit uiterlijk 3 uur na de verwerking van de bestelling, indien de aanvraag voor 22 uur werd ingediend.

Sommige extensies, zoals .com, .be en .eu zijn vrijwel meteen na registratie actief, bij andere extensies kan het iets langer duren.

Hoe verhuis ik een .nl-domeinnaam naar Flexa Hosting?

– Tijdens het bestelproces wordt een authorisatiecode gevraagd die noodzakelijk is voor het inzetten van de verhuizing. Deze code (ook wel ’token’ genoemd) kunt u opvragen bij de provider waar de domeinnaam momenteel is ondergebracht. Als u nog niet over deze code beschikt bij de bestelling, dan kunt u ons deze code achteraf ook bezorgen via email of een supportticket.

Zodra wij in het bezit zijn van deze authorisatiecode dienen wij een aanvraag tot verhuizing van de domeinnaam in bij de SIDN. Enkele uren later is de verhuizing afgerond en verwijst de domeinnaam naar uw webruimte op onze servers.

Tip: vergeet ook niet (indien van toepassing) uw hostingpakket bij de huidige provider te cancelen. De correcte manier waarop dit dient te gebeuren verschilt per provider, u leest daarvoor best hun algemene voorwaarden na.

Hoe lang neemt de verhuizing van mijn domeinnaam in beslag?

De verhuistermijn van een domeinnaam verschilt per extensie en varieert tussen enkele uren en meerdere dagen:

– .NL: binnen een paar uur na ontvangst van de token/verhuiscode
– .BE: binnen een paar uur na ontvangst van de token/verhuiscode
– .EU: binnen een paar uur na ontvangst van de token/verhuiscode
– .COM: binnen 7 dagen na ontvangst van de token/verhuiscode
– .NET: binnen 7 dagen na ontvangst van de token/verhuiscode
– .ORG: binnen 7 dagen na ontvangst van de token/verhuiscode

Voor de meeste andere extensies geldt een verhuistermijn van 5 tot 10 dagen.

Tip: laat bij domeinnamen met een lange(re) verhuistermijn de nameservers alvast naar onze servers verwijzen vooraleer de verhuizing in te zetten. Dit kunt u vaak instellen in het regelpaneel bij de provider die u verlaat. De juiste nameservers kunt u terugvinden in de email met inloggegevens van uw hostingpakket.

Dien ik mijn domeinnaam op te zeggen als ik deze niet meer wens te verlengen?

Alle domeinnamen worden op hun vervaldag automatisch verlengd. Dit heeft als grote voordeel dat uw domeinnaam altijd uw eigendom blijft zolang u deze niet zelf laat opheffen.

Om een domeinnaam op te zeggen volgt u onderstaande stappen

• Ga naar uw klantenpaneel: https://flexahosting.nl/hosting/Klanten
• Log in met uw klantnummer en wachtwoord.
• Kies voor ‘Abonnementen’.
• Klik op de naam van het op te zeggen abonnement.
• Klik op de button ‘Abonnement opzeggen’, kies de gewenste opzegdatum en bevestig de opzegging.
Uw opzegging wordt automatisch verwerkt.
Note: uw opzegging moet minimum 5 dagen(*) voor de verlengdatum worden gegeven zodat we de domeinnaam nog tijdig kunnen cancelen bij de domeinregistry. Ter herinnering aan het abonnement ontvangt u 60 dagen voor de verlengdatum een email waarin het abonnement en de verlengdatum vermeld staan.

(*) voor .nu-domeinnamen geldt een afwijkende opzegtermijn van 8 weken voor de verlengdatum.

Waar vind ik de verhuiscode van mijn domeinnaam terug?

Om de verhuiscode (token, EPP-code of authorisatiecode) van een domeinnaam op te halen volgt u onderstaande stappen:

– Ga naar het klantenpaneel (https://cp.flexahosting.nl/klantenpaneel/inloggen).
– Log in met uw klantnummer en het bijhorende wachtwoord.
– Kies voor ‘Domeinnamen’.
– Klik op de domeinnaam waarvan u de token wenst op te halen.
– Klik tenslotte op ‘Token ophalen’.
De token verschijnt enkele seconden later in beeld.

* de verhuiscdoe word niet getoond als er openstaande facturen zijn!

passwd failed with error No such file or directory?

Indien u directories buiten de /public_html directory heeft verwijderd zal uw account niet meer goed werken.
Deze directories zijn onmisbaar voor uw account.

in het geval van de volgende melding bij het aanmaken van een mailaccount heeft u waarschijnlijk de /mail of /etc directory verwijderd: File open for /home/username/etc/domain.nl/passwd failed with error No such file or directory indien u een backup van uw site heeft gemaakt (eenvoudig in te stellen in het controlepaneel) kunt u deze terugzetten. Probeer anders het volgende: 1. Log in in Direct Admin 2 ga naar File Manager, selecteer /home 3. U hoort nu minstens de volgende directories te zien: – public_html – public_ftp – mail – etc Als mail of etc mist kunt u deze met behulp van de File Manager weer aanmaken. als het goed is kunt u nu weer uw mailaccount aanmaken.

Website uploaden

Naar welke map moet ik mijn bestanden uploaden?

Alle .html- , .htm- , .php- , .jpg- en .gif-bestanden kunt u uploaden naar de map ‘public_html’. CGI- en perl-bestanden kunt u uploaden naar de map ‘cgi-bin’.

Kan ik mijn bestanden ook via een browser uploaden?

Ja, dat is mogelijk. Hiervoor surft u naar ftp://uwdomeinnaam.nl/public_html (vervang uwdomeinnaam.nl door uw eigen domeinnaam) en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

Nadat u bent ingelogd kunt u uw bestanden eenvoudig verslepen naar de verschillende mappen in uw browser.

Ik kan inloggen op de FTP-server maar niks wijzigen. Wat nu?

U dient uw FTP-client steeds zo in te stellen dat er geconnecteerd wordt in ‘passive mode’. Indien u in ‘active mode’ connectie maakt zal de verbinding mogelijk door onze firewall geblokkeerd worden.

De meeste FTP-clients staan standaard reeds in ‘passive mode’. Indien u toch problemen ondervindt en uw FTP-client in ‘active mode’ staat dient u dit dus te wijzigen.

U leest best de handleiding van uw FTP-client na voor de juiste instellingen.

Hoe maak ik een FTP-account aan?

1. Klik in het controlpanel op ‘FTP-beheer’.
2. Klik op de link ‘Maak een Ftp-account aan’.
3. Vul de gewenste gebruikersnaam en wachtwoord in.
Indien u toegang wil geven tot enkel een bepaalde map dient u voor de onderste optie ‘Andere map’ te kiezen en daar het absolute path naar de map in te vullen, bijvoorbeeld ‘/home/username/domains/domeinnaam/public_html/map/’, waarbij u username vervangt door uw eigen gebruikersnaam en domeinnaam door uw domeinnaam (bijvoorbeeld mijndomein.nl). In plaats van ‘map’ vult u de naam van de map in waartoe u toegang wil verlenen.

MYSQL

Hoe kan ik een mysql database aanmaken?
  1. Log in in het DirectAdmin-controlpanel.
  2. Kies voor ‘MySQL-beheer’.
  3. Kies voor ‘Nieuwe database aanmaken’.
  4. Vul de gewenste gegevens in en klik op ‘Aanmaken’.
Hoe kan ik inloggen in PHPMyAdmin?

1) Log in in uw controlpanel.
2) Klik op ‘phpMyAdmin’
3) Log in met de gebruikersnaam van de database en het bijhorende wachtwoord.

Let op: indien u nog geen database hebt aangemaakt dient u dit eerst te doen via ‘MySQL-beheer’ in het controlpanel vooraleer u kunt inloggen op phpMyAdmin.

Wat is de hostname voor MySQL?

De hostname om vanop de server verbinding te maken met uw aangemaakte database is: localhost.